Forretningsbetingelser
Forretningsbetingelser
Nærværende standardvilkår finder anvendelse på enhver levering af varer eller tjenesteydelser fra Aspect Networks ApS, Dynamovej 11 C, 2730 Herlev, CVR-nr. 30 52 08 82, til kunder, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne. Kunden accepterer at være underlagt nærværende standardvilkår som en del af aftaleindgåelsen. Kundens opmærksomhed henledes navnlig på pkt. 1.4 og 2.3 (forsinket betaling), 1.8 og 2.15 (ansvarsbegrænsninger) og 2.16 (transport af rettigheder).
Salg af varer
1.1
Tekniske informationer
Tekniske oplysninger på Aspect Networks' hjemmeside er kun
vejledende. Kunden er selv ansvarlig for at sikre sig, at
oplysninger er opdaterede og i overensstemmelse med det
ønskede.
1.2
Levering og leveringstid
Leveringen foretages ab lager fra en af Aspect Networks'
lokaliteter. Medmindre andet er aftalt, beregnes
forsendelsesomkostninger ved afslutning af bestilling og tillægges
automatisk. Ved afhentning tillægges afhentningsgebyr. Alle oplyste
leveringstider er anslåede. Alle lagervarer forventes leveret 1-2
hverdage efter bestilling, såfremt bestilling er foretaget på
hverdage inden kl. 14. Kunden vil blive gjort opmærksom på evt.
ændret leveringstid, såfremt den anslåede leveringstid måtte blive
overskredet væsentligt. Kunden fraskriver sig alle
misligholdelsesbeføjelser som følge af forsinkelse. Ved bestilling
af ikke-lagervarer kan kunden dog annullere sin bestilling, såfremt
Aspect Networks ikke har leveret varen inden 14 hverdage efter
bestillingen. Såfremt levering ikke kan ske som følge af kundens
forhold, påhviler alle omkostninger i forbindelse med returnering
og eventuel opbevaring kunden.
1.3
Ejendomsforbehold
Aspect Networks forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer
indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt
eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Kunden
forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil
hele købesummen er erlagt.
1.4 Betaling Alle fakturaer udstedt af Aspect Networks er forfaldne til betaling ved udstedelsen, medmindre andet er angivet i fakturaen. Ved enhver forsinket betaling tillægges renter med 2% pr. måned indtil det forfaldne beløb er betalt. Aspect Networks er desuden berettiget til at beregne et rykkergebyr stort kr. 100 pr. rykkerskrivelse. Kunden kan ikke foretage modregning i købesummen for noget krav mod Aspect Networks, medmindre dette er skriftligt aftalt mellem parterne.
1.5
Mangler og reklamation
Ved levering skal kunden straks foretage en sådan undersøgelse af
det solgte, som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis kunden vil
påberåbe sig en mangel, skal kunden straks give Aspect Networks
besked herom. Såfremt kunden har opdaget eller burde have opdaget
manglen og ikke reklamerer som anført, kan kunden ikke senere gøre
manglen gældende.
Hvis Aspect Networks anerkender reklamationen, kan Aspect Networks
frit vælge mellem at afhjælpe manglen eller foretage omlevering.
Såfremt Aspect Networks anmoder derom, skal kunden umiddelbart
efter reklamationen, for kundens regning og risiko returnere den
påståede mangelfulde vare til Aspect Networks eller til producenten
(efter Aspect Networks valg) i original eller forsvarlig emballage.
Memory, CPU, indstikskort og lignende skal altid være emballeret i
antistatisk emballage. Såfremt emballagen vurderes utilstrækkelig
forbeholder Aspect Networks sig ret til at afvise reklamationen og
returnere varen til kunden for kundens regning. Såfremt den
beskrevne defekt ikke kan konstateres, vil kunden blive kontakt af
en af Aspect Networks repræsentanter for yderligere
fejlbeskrivelse. Såfremt defekten stadig ikke kan konstateres
forbeholder Aspect Networks sig ret til at fakturere den forbrugte
tid på fejlsøgning til den enhver tid gældende timepris. Der
faktureres pr. påbegyndt 30 minutter. Aspect Networks dækker ikke
skader eller mangler opstået ved forkert anvendelse af varen.
Aspect Networks fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel
i forbindelse med indlevering af produkter til reparation eller
lignende. Det forventes, at kunden har backup af alt eksisterende
materiale på indleverede produkter.
1.6
Garanti
Aspect Networks yder ikke selvstændig garanti på de leverede varer,
men Aspect Networks overdrager automatisk og i videst muligt omfang
producentens eventuelle garanti direkte til kunden, hvis dette er
muligt, i det kunden herefter vil være underlagt producentens
eventuelle garantivilkår.
1.7
Returnering af varer
Som udgangspunkt har kunden ingen returret, medmindre der
undtagelsesvis foreligger en skriftlig aftale med Aspect Networks
herom. Såfremt der foreligger en skriftlig aftale med Aspect
Networks om returret, kan Aspect Networks kræve, at returnering
skal ske direkte til producenten, herunder at producentens
eventuelle officielle RMA-procedure skal benyttes.
1.8
Ansvarsbegrænsning
Ved salg af varer er Aspect Networks ApS erstatningsansvarlig i
henhold til dansk rets almindelige erstatningsregler for direkte
tab, som følge af handlinger eller undladelser forårsaget af Aspect
Networks med de nedenfor anførte begrænsninger, som skal gælde
uanset om ansvarsgrundlaget er uagtsomhed eller hviler på andet
grundlag: Erstatningsansvaret begrænses til et beløb, som ikke kan
overstige salgsprisen for den leverede vare, som har givet
anledning til, at kravet rejses. Aspect Networks erstatningsansvar
er endvidere altid samlet begrænset til kr. 150.000. Aspect
Networks skal under ingen omstændigheder være ansvarlig for
indirekte tab eller følgeskader, herunder tabt avance,
produktionstab, tab som skyldes at den af Aspect Networks solgte
vare ikke kan anvendes som forudsat, tab relateret til
uvedkommendes adgang til data og systemer, tab som følge af, at
aftaler med tredjemænd falder bort eller misligholdes eller tab,
som skyldes, at data eller informationer forsvinder eller
forvanskes eller lignende, med mindre det godtgøres, at der
foreligger forsæt eller grov uagtsomhed fra Aspect Networks' side.
Såfremt et ansvarspådragende forhold kan henføres til mangelfulde
ydelser fra anden leverandør eller underleverandør, kan kunden ikke
opnå fra erstatning fra Aspect Networks.
Hosting mv. (Serviceydelser)
2.1 Abonnementsindgåelse I forbindelse med kundens bestilling til Aspect Networks vil kunden modtage en ordrebekræftelse og en betalingsanmodning om betaling for den bestilte serviceydelse. Ved betaling accepterer kunden, at have bestilt den serviceydelse der fremgår af ordrebekræftelsen, og kunden accepterer at være underlagt nærværende standardvilkår.
2.2 Levering Aspect Networks forbeholder sig ret til at vente med at oprette og starte serviceydelsen indtil betaling er sket i overensstemmelse med den fremsendte betalingsanmodning. Når betaling er sket, vil oprettelsen ske snarest muligt og normalt inden for 15 hverdage. Ved forsinkelse udover denne frist vil kunden modtage besked herom. Kunden fraskriver sig retten til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende som følge af forsinkelse. Kunden kan dog annullere ordren, hvis ikke serviceydelsen er oprettet og startet inden 40 hverdage efter betaling er sket, medmindre dette beror på kundens egne forhold.
2.3 Betaling Alle serviceydelser faktureres efter Aspect Networks ApS' til enhver tid gældende prisliste. Alle priser er angivet i danske kroner, eksklusive moms og eventuelle andre udgifter. Kunden forpligter sig til at tilmelde alle løbende betalinger til Betalingsservice. Aspect Networks er berettiget til at ophæve aftalen uden yderligere varsel, hvis en kunde efter påkrav fra Aspect Networks, ikke tilmelder sin betaling til Betalingsservice. I det omfang der undtagelsesvis må fremsendes opkrævninger til en kunde, accepterer kunden, at Aspect Networks opkræver et faktureringsgebyr stort kr. 75,00 pr. opkrævning. Alle fakturaer udstedt af Aspect Networks er forfaldne til betaling ved udstedelsen, medmindre andet er angivet i fakturaen. Ved enhver forsinket betaling tillægges renter med 2% pr. måned indtil det forfaldne beløb er betalt. Aspect Networks er desuden berettiget til at beregne et rykkergebyr stort kr. 100 pr. rykkerskrivelse. Kunden kan ikke foretage modregning i løbende betalinger for noget krav mod Aspect Networks, medmindre dette er skriftligt aftalt mellem parterne.
Yderligere betingelser for brug af serviceydelserne
2.4
Brug af server- og linjekapacitet
Aspect Networks stiller den fornødne linie- og server kapacitet til
rådighed. Såfremt kundens anvendelse af serviceydelsen medfører
ekstreme eller urimelige belastninger på kapaciteten, der direkte
eller indirekte påvirker Aspect Networks øvrige kunder, forholder
Aspect Networks sig ret til at ophæve aftalen mellem kunden og
Aspect Networks og lukke kundens serveradgang med øjeblikkelig
virkning. Aspect Networks vil dog i første instans kontakte kunden
med henblik på undersøgelse af brugsmønstret (udelukke virus,
hackere eller fejl). Herefter vil Aspect Networks fremsætte påkrav
om øjeblikkelig reducering af forbruget. Aspect Networks
forbeholder sig ret til at opkræve særskilt vederlag for eventuel
forøget trafik ved misbrug af Aspect Networks serviceydelser.
2.5
Mass-mailing og spam
Mass-mailing, spam og large-scale e-mail udsending er ikke tilladt,
medmindre kunden skriftligt kan dokumentere accept fra samtlige
modtagere af sådanne forsendelser. Enhver misbrug, der kan
resultere i registrering af IP'er i Aspect Networks IP-klasse som
spam-værter eller henvendelser fra tredje part som modtagelse af
spam, anses som væsentlig misligholdelse af aftalen mellem Aspect
Networks og kunden, som giver Aspect Networks ret til at ophæve
aftalen mellem kunden og Aspect Networks og lukke kundens
serveradgang mv. med øjeblikkelig virkning. Forudbetalte beløb vil
i dette tilfælde ikke blive refunderet, og Aspect Networks kan
efterfølgende kræve erstatning svarende til de udgifter som
følgevirkninger eller sagsanlæg måtte andrage.
2.6
Scanning og probe tests
Enhver scanning, sikkerhedstest, prope test eller lignende test for
DoS angreb m.v. på en af Aspect Networks registrerede IP-adresser
skal forgå i samarbejde med Aspect Networks og med et skriftligt
varsl på minimum 1 hverdag før den aktuelle test. Varslingen skal
ske for at opretholde et minimum beredskab i tilfælde af fejl,
problemer eller nedbrud som følge af testen. Såfremt kunden
fortager én af ovenstående beskrevne tests, uden aftale med Aspect
Networks, anses det som væsentlig misligholdelse af aftalen mellem
Aspect Networks og kunden, som giver Aspect Networks ret til at
ophæve aftalen mellem kunden og Aspect Networks og lukke kundens
serveradgang mv. med øjeblikkelig virkning. Forudbetalte beløb vil
i dette tilfælde ikke blive refunderet, og Aspect Networks kan
efterfølgende kræve erstatning svarende til de udgifter som
følgevirkninger eller sagsanlæg måtte andrage.
2.7
Licenser
Enhver licens opnået i forbindelse med leje af udstyr, placering af
udstyr og ASP brug forbliver Aspect Networks' ejendom. Såfremt
licenseret software bliver installeret på kundens eget udstyr, er
det kundens ansvar at afinstallere det licenserede software ved
aftalens ophør uanset hvilken årsag.
2.8
Krænkelse af retsforskrifter og andres rettigheder
Kunden forpligter sig til at anvende Aspect Networks'
serviceydelser på en sådan måde, at der ikke herved krænkes
gældende love, forskrifter og immaterielle rettigheder, samt i
øvrigt at medvirke til, at sådanne krænkelser ikke kan finde sted.
Aspect Networks' serviceydelser må på ingen måde anvendes til at
opnå uautoriseret adgang til systemer tilsluttet Internettet.
Såfremt Aspect Networks konstaterer overtrædelser af kundens
pligter som anført ovenfor eller strafbare forhold, dette uanset
hvilket lands love, der ligger til grund for lovbruddet, betragtes
det som væsentlig misligholdelse af aftalen mellem kunden og Aspect
Networks, og Aspect Networks kan med øjeblikkelig virkning ophæve
den indgåede aftale og lukke kundens serveradgang mv. med
øjeblikkelig virkning. Aspect Networks afgør suverænt, hvornår der
i denne forbindelse kan være tale om overtrædelse af kundens
pligter.
2.9
Registrering eller flytning af domænenavne
Det er til enhver tid kundens ansvar at sørge for retten til
domænenavnet. Kunden indestår for, at kundens brug eller aktive
anvendelse af domænenavnet ikke krænker tredjeparts navne- eller
varemærkerettigheder, og at kunden ikke er bekendt med, at brugen i
øvrigt strider mod retsforhold.
Kunden påtager sig at friholde Aspect Networks for ethvert ansvar,
der måtte følge af, at kunden ved oprettelse, flytning eller
anvendelse af domænenavnet krænker tredje part. Ved registrering af
.DK domæner, accepterer kunden samtidigt, at kunden er omfattet af
DIFO's til enhver tid gældende regler, og at kunden vil acceptere
afgørelser fra det af DIFO nedsatte Klagenævn, andre klagenævn med
samme kompetence samt domstolsafgørelser af enhver art. En
domæneregistrering eller -flytning vil normalt være gennemført 4
hverdage efter bestilling. Det er kundens ansvar at alle relevante
oplysninger for domænet foreligger i korrekt form og muliggør
oprettelsen/overflytningen af domænet. Såfremt domænenavnet efter 3
hverdage fortsat ikke er registreret/flyttet eller såfremt
informationerne for domænenavnet ikke er korrekte, skal kunden gøre
Aspect Networks opmærksom på dette. Aspect Networks påtager sig
intet ansvar for, at domænenavnet registreres/flyttes eller at
informationerne for domænenavnet er korrekte.
2.10
Fornyelse af domænenavne
Aspect Networks forsøger så vidt muligt at registrere alle
domænenavne, således at det er kunden, der anføres som betaler.
Kunden har dermed ansvaret for rettidig betaling af
domænefornyelsen. Er Aspect Networks efter særlig aftale anført som
betaler, er det Aspect Networks ansvar, at betaling sker rettidigt.
Fakturering for domænet vil i disse tilfælde ske fra Aspect
Networks til kunden, og ikke fra TLD-udbyderen. Enhver manglende
betaling af fornyelse af domænet er kundens ansvar, og Aspect
Networks friholdes for ansvaret, såfremt domænet ikke
opretholdes.
2.11
Drift af domæneservice udenfor Aspect Networks'
ansvarsområde
Aspect Networks er ikke ansvarlig for utilgængeligheder såfremt
Aspect Networks ikke står for driften af domænenavne; såkaldte
dns-servere. Ethvert eksternt domæne skal opsættes til at pege på
én, af Aspect Networks specificeret record, via CNAME records.
Enhver direkte angivelse via IP-adresser (A-records) garanteres
ikke af Aspect Networks.
2.12
Backup
Medmindre andet angives, opretholder Aspect Networks ApS en fast
backup cyklus med 7 dages gendannelse (restore). Aspect Networks
ApS opretholder backup 7 dage tilbage. Det er således kundens eget
ansvar at foretage backup udover nævnte periode. Ved gendannelse af
slettede data fra kundens side kontaktes Aspect Shared Hosting
Support. Afhængig af dataenes størrelse, faktureres kunden for den
forbrugte tid, i forbindelse med gendannelse. Det påhviler Aspect
Networks ApS at opbevare og udføre backup forsvarligt, rettidigt,
og uden nævneværdig belastning af kundens produkter. Aspect
Networks ApS opretholder følgende komplette backup:
7 dage tilbage fuld backup, dagligt
1 måned fuld backup
Kvartal fuld backup
2.13
Support
Aspect Networks supporterer via e-mail og telefon. Aspect Networks
yder ingen garanteret support via Instant Messagning (IM) eller
øvrige online chat systemer. Enhver support givet i forbindelse med
IM produkter og lignende services er ikke underlagt Aspect Networks
forretningsbetingelser, SLA eller kvalitet heraf. Aspect Networks
support yder dagligt kundesupport mellem kl.09:00 og 16:00 via support@aspectnetworks.dk,
eller telefon 43 33 11 55. Udenfor daglige åbningstider, må Aspect
Networks Døgn Support kun kontaktes på samme nummer, i forbindelse
med driftsnedbrud af nedenstående karakter indenfor Aspect Networks
ApS ansvarsområde.:
Server nedbrud
Linie problemer
Kritiske problemer i lokalt netværk
Reetablering af kritiske data
I henhold til aftaler under udvidet SLA
Endvidere må Aspect Networks Døgn Support kun benyttes til driftsforstyrrelser. Enhver misbrug af supporten udenfor åbningstider vil blive faktureret efter gældende timetakster. Aspect Networks vil i øvrigt orientere om den aktive driftsstatus på hjemmesiden www.aspectnetworks.dk.
2.14 Automatisk fornyelse og opsigelse af abonnementer
2.14.1 Abonnementerne fornyes automatisk 1 måned før abonnementets udløb.
2.14.2 Medmindre andet er angivet, kan abonnementet til enhver tid opsiges af kunden med 3 måneders varsel til udløbet af abonnementsperioden. Forudbetalte abonnementer refunderes ikke.
2.14.3 Alle opsigelser af produkter, ydelser og abonnementer skal ske via brevpost til Aspect Networks, med angivelse af kundens navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, samt de produkter, ydelser og domæner der opsiges. Abonnementer kan ikke opsiges ved nedlukning af domæne-navne, flytning af domæne-navne eller ved undladelse af betaling.
2.14.4 Aspect Networks er fra det tidspunkt, hvor opsigelsen er effektiv, berettiget til at slette alle data, der relaterer sig til det/de opsagte domæne(r). Ønsker Aspect Networks at lukke abonnementer, abonnementstyper eller særtjenester, kan Aspect Networks opsige abonnementet med 1 måneds varsel. Forudbetalt abonnement vil i sådanne situationer undtagelsesvist blive tilbagebetalt.
2.14.5 For opsigelse af Small Business Server Hosting gælder i øvrigt følgende: Et Hosted Exchange abonnement indebærer ret til at downloade en fuld licenseret Outlook klient. Licensen er betinget af et Hosted Small Business Server abonnement hos Aspect Networks ApS, og såfremt abonnementet opsiges, er kunden derfor forpligtet til at afinstallere denne Outlook klient på det tidspunkt, hvor opsigelsen er effektiv.
2.15
Ansvarsbegrænsning
Aspect Networks ApS er erstatningsansvarlig i henhold til dansk
rets almindelige erstatningsregler for direkte tab, som følge af
handlinger eller undladelser forårsaget af Aspect Networks med de
nedenfor anførte begrænsninger, som skal gælde uanset om
ansvarsgrundlaget er uagtsomhed eller hviler på andet grundlag:
Erstatningsansvaret begrænses til et beløb, som ikke kan overstige
den årlige betaling for den service, som har givet anledning til,
at kravet rejses. Aspect Networks erstatningsansvar er endvidere
altid samlet begrænset til kr. 150.000. Aspect Networks skal under
ingen omstændigheder være ansvarlig for indirekte tab eller
følgeskader, herunder tabt avance, produktionstab, tab som skyldes
at Aspect Networks' ydelser ikke kan anvendes som forudsat, tab
relateret til uvedkommendes adgang til data og systemer, tab som
følge af, at aftaler med tredjemænd falder bort eller misligholdes
eller tab, som skyldes, at data eller informationer forsvinder
eller forvanskes eller lignende, med mindre det godtgøres, at der
foreligger forsæt eller grov uagtsomhed fra Aspect Networks' side.
Såfremt et ansvarspådragende forhold kan henføres til mangelfulde
ydelser fra anden netværksoperatør eller underleverandør, kan
kunden ikke opnå erstatning fra Aspect Networks. Omkostninger
vedrørende telekommunikation mellem kunden og Aspect Networks'
opkoblingspunkt oppebæres af kunden.
2.16 Overdragelighed Kunden er uberettiget til at overdrage sine forpligtelser i henhold til aftalen mellem kunden og Aspect Networks, medmindre Aspect Networks forinden har accepteret dette skriftligt. Kunden accepterer, at Aspect Networks har ret til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser ifølge aftalen mellem kunden og Aspect Networks helt eller delvist uden særskilt varsel og samtykke fra kunden.
Generelt
3.1
Erhvervelse af produkter og ydelser
For enhver erhvervelse af produkter og ydelser fra Aspect Networks,
kræves det at kunden er myndig. Ved kundens accept af nærværende
forretningsbetingelserne, anses kunden for at have givet sit
samtykke til, at Aspect Networks ApS påbegynder procedurer med
henblik på at give kunden adgang til de nødvendige services. Som
følger heraf afskærer kunden sig retten til at fortryde den afgivne
bestilling ved accept af forretningsbetingelserne, jf. den danske
forbrugeraftalelov § 12, stk. 2, hvis kunden i øvrigt ville være
omfattet af bestemmelsen.
3.2
Kontaktoplysninger
Det er kundens pligt, til enhver tid, at oplyse Aspect Networks de
korrekte adresse- og kontaktoplysninger såsom CVR-nr., telefon,
e-mail og telefax, samt løbende at opdatere disse.
Kontaktoplysninger benyttes til henvendelser, fakturering og
kontraktudfærdigelser. Såfremt Aspect Networks finder
kontraktoplysningerne misvisende, kan det i visse tilfælde
medfølge, at Aspect Networks må lukke for kundens services.
3.3
Priser
Alle priser på internetsiden er vist uden moms. Der er ikke tillagt
gebyrer eller andre afgifter. Disse vil blive tillagt ved
afslutning af køb og vil tydeligt fremgå af bestillingen. Aspect
Networks forbeholder sig ret til at annullere en handel, såfremt
varen eller servicen ikke kan leveres til den oplyste pris.
3.4
Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende
indehavers immaterielle rettigheder, og Aspect Networks er uden
ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse
rettigheder.
3.5
Ændring af standardvilkår
Aspect Networks forholder sig retten, til enhver tid, at ændre
gældende standardvilkår. Ændringer i standardvilkårene vil blive
offentliggjort på Aspect Networks hjemmeside www.aspectnetworks.dk.
Foretager Aspect Networks væsentlige ændringer af for kunden
forringende art i standardvilkårene, kan kunden opsige abonnementet
med 30 dages varsel.
Pressemeddelelse
Aspect Networks har fusioneret sine aktiviteter med RackPeople Hosting
16. februar 2011
Aspect Networks og RackPeople Hosting har gennem længere tid arbejdet sammen om implementeringen af de kunder Aspect overtog efter Mondo's konkurs.
Samarbejdet har været så godt, at Aspect Networks og RackPeople
Hosting i efteråret 2010 blev enige om at fusionere deres
aktiviteter under 2 brands. En erhvervsrettet service og hosting
under RackPeople Hosting og et brand målrettet privatsegmentet
under ASPECT.
Du kan læse pressemeddelsen her
Du kan besøge RackPeople Hosting her